Proč je kovový nábytek nezbytnou součástí šatny ve firmě?

Šatní skříňky jsou nezbytným vybavením nejen v bazénech nebo tělocvičnách. Stále častěji se s nimi setkáváme také na pracovištích - a nemluvíme jen o průmyslových nebo výrobních provozech, kde jejich přítomnost nařizuje zákon. Kovový nábytek do šaten na pracovištích je stejně užitečný i v kancelářích nebo jiných typech firem. Proč jsou základem šatny pro zaměstnance? Odpovíme v dnešním článku.

meble metalowe do szatni w firmie

Bezpečnostní a hygienické skříňky pro zaměstnance – proč do nich investovat?

Investice do šatních skříněk může spočívat na bedrech různých osob v závislosti na tom, kdo je zodpovědný za uspořádání pracovního prostoru a jaké finanční prostředky jsou na něj vyčleněny. Bez ohledu na to, kdo konkrétně je investorem, je však společným cílem osob odpovědných za pracoviště pohodlí jeho zaměstnanců. Zdravotní a bezpečnostní šatní skříňky jsou jedním z faktorů, které zaručují pohodlí a pocit řádného postupu. Proč tomu tak je?

Pohodlí a bezpečnost

Zaměstnanecký kovový nábytek nebo skříňky pro bezpečnost a ochranu zdraví jsou skříňky přidělené konkrétním zaměstnancům. Mělo by tedy platit, že každý jednotlivec má po dobu trvání pracovního poměru u konkrétní společnosti svou vlastní skříňku. Díky takové skříňce si do ní může bezpečně a pohodlně uložit mnoho věcí – oblečení a obuv, dokumenty, elektronické vybavení nebo kosmetiku jsou jen příklady, protože vše závisí na specifikách pracovního místa a podmínkách firmy.

Pokud firma poskytne zaměstnancům koupelnu, mnozí z nich ji rádi využijí například po příjezdu do práce na kole. Pak bude skříňka ideálním místem pro uložení ručníku a žabek, místo aby je museli každý den nosit s sebou. Na druhou stranu, pokud zaměstnanci sdílejí pracovní stoly, tedy tzv. hot desky, pro které se dnes mnoho firem rozhoduje, každý bude rád používat svou vlastní skříňku, aby si „horký stůl“ uklidil.

Zaměstnanecké skříňky však nejsou jen o pohodlí, ale také o bezpečnosti. V robustní uzamykatelné skříňce s klíčem, visacím zámkem nebo šifrou lze bezpečně uložit dokumenty nebo elektronické vybavení.

Shrnuto a podtrženo – je těžké najít důvod, proč by skříně pro bezpečnost a ochranu zdraví na pracovišti neměly být žádoucím a užitečným vybavením. Jejich instalace v šatně, na chodbě nebo v jiné části podniku je známkou informovanosti a znalosti potřeb zaměstnanců ze strany zaměstnavatele.

Jaké by měly být praktické skříňky pro zaměstnance?

Mnozí z nás si kovové skříňky spojují s nevkusným nábytkem, který přechází z ruky do ruky a nikdy nebyl restaurován. Dříve tomu tak bylo a možná stále je, pokud si vybereme kovový nábytek do šaten na pracovišti od prvního lepšího výrobce. Pravdou však je, že zaměstnanecké skříňky mohou být ozdobou kanceláře nebo šatny ve výrobním závodě, pokud zvolíme správný model.

Jak by tedy měly vypadat šatní skříně? Při rozhodování o výběru kovového pracovního nábytku je nejlepší zvolit plně modulární verzi. Tento typ konstrukce znamená, že skříňky lze upravovat mnoha způsoby a v kterékoli fázi životního cyklu výrobku. Proč byste si ji měli vybrat. Skříňky pak bude možné přizpůsobit měnícím se podmínkám v objektu a potřebám zaměstnanců. Vždy se může stát, že budeme chtít investovat do dalšího vybavení pro uživatele skříněk nebo že se změní pracoviště. Modulární skříňky pak umožní úpravy, jako např:

  • směr otevírání dveří a materiál dveří (nejen kov, ale také HPL, LPW nebo tvrzené sklo),
  • zip,
  • vybavení skříněk,
  • rozdělení skříněk (jednoduché, dvojité nebo ve tvaru L).

Kromě flexibilních řešení je třeba věnovat pozornost také trvanlivosti výrobku. Nábytek na pracovišti může být investicí na dlouhá léta, pokud si vyberete solidní výrobek od zkušeného výrobce. Zapadají kovové skříňky do tohoto schématu? Ano, ale věnujme pozornost jejich konstrukci. V ideálním případě by měly být vyrobeny z pozinkované oceli se zesílenou konstrukcí, jako v případě výrobce šatních skříněk. Alsanit. Díky tomu je odolnost proti mechanickému poškození opravdu vysoká a navíc lze nábytek umístit i do prostor vystavených vodě a vlhkosti.

Kovový nábytek na pracoviště – vybavení skříněk

Je dobré, když jsou skříňky pro zaměstnance rozděleny do zón. Na některých místech (např. v průmyslových závodech nebo u uniformovaných složek) je to dokonce zákonný požadavek. Vnitřní prostor skříněk by proto měl být obohacen přepážkami. Pokud vybavujeme uniformované služby, zdravotnické služby nebo jiná pracoviště, kde zaměstnanci nosí specifický oděv, je nejlepší, když je přepážka svislá – pak lze pracovní oděv do skříňky pověsit.

Dalšími součástmi interiéru šatních skříněk jsou tyče, věšáky a háčky. Nezabírají mnoho místa, nestojí mnoho a rozhodně zvyšují funkčnost skříněk. Šatní skříňky také umožňují volné převlékání před prací, k tomu je však zapotřebí další prvek – lavička nebo jiný typ sedátka. Namísto zahlcování středu uliček šatny lavičkami můžete zvolit skříňky s již zabudovanými sedátky optimální velikosti.

Stále máme na výběr mezi zámek pro skříň. Jak jsme se již zmínili, skříňka je základem vybavení šatny pro zaměstnance, protože poskytuje bezpečné uložení soukromých věcí. To by však bez vhodného zámku nebylo možné. Na výběr je mnoho různých typů zámků – od nejjednodušších provedení s klíčem nebo visacím zámkem až po sofistikované elektronické kódové systémy. Pokud nevíte, jaký je vhodný, je nejlepší se zeptat kontaktovat svého dodavatele nebo zvolte přechodné řešení, například kombinační zámky.

Kde se vyplatí instalovat kovové skříňky pro zaměstnance?

Podle předpisů o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci musí být šatny zaměstnanců vždy vybaveny skříňkami pro každého zaměstnance (nemohou si je vyměnit, pokud pracují na různé směny), pokud jejich práce zahrnuje převlékání z vlastního oblečení do pracovního. To se tedy týká nejrůznějších profesí a pracovišť, většinou se však jedná o průmyslové a výrobní provozy.

Je však dobré instalovat šatní skříně na pracovištích obecně, nejen tam, kde to vyžadují polské zákony. Například lidé, kteří celý den sedí za stolem, se často oblékají velmi elegantně, protože to vyžaduje firemní dresscode nebo specifika jejich práce, například schůzky s klienty. Podpatky nebo sako samozřejmě nepatří do stejné kategorie jako výše zmíněný pracovní oděv, ale vlastní skříňka pro jejich uložení bude pro mnoho zaměstnanců z hlediska pohodlí velmi přínosná.

Zeptejte se – poradíme vám!

FAQ:

1. Proč jsou kovové skříňky na pracovišti dobrou investicí?

Zaměstnanecké skříňky znamenají pohodlí a bezpečí pro zaměstnance, kteří si do nich mohou uložit své soukromé věci. Korpusy z pozinkované oceli zase znamenají pevnost a dlouhou životnost nábytku.

2. Kdy jsou skříňky pro zaměstnance povinným vybavením šaten?

Pokud povaha práce vyžaduje převlékání ze soukromého do pracovního oděvu, je zaměstnavatel povinen vybavit šatnu zaměstnanců bezpečnostními skříňkami.

3. Jak by měly vypadat skříňky pro bezpečnost a ochranu zdraví?

Zvažte modulární kovové pracovní skříně s prakticky vybaveným interiérem.


Sdílet článek

Může vás zajímat

produkt-book

PRODUCTBOOK

Vyberte svůj jazyk